Smart Solgt

Smart Solgt finner flere relevante boligkjøpere

Når du skal selge bolig er du naturligvis opptatt av å få flest på visning og oppnå best mulig pris. Da er det avgjørende å treffe relevante boligkjøpere - og servere det de er interessert i - der de til enhver tid befinner seg. Vår løsning på dette kaller vi Smart Solgt.

Siden vi er størst, så kjenner vi flest. Det gir oss et unikt datagrunnlag, som igjen gir oss mulighet til å vise boligen din til de riktige folka.

Målrettet annonsering

DNB Eiendom er størst og kjenner flest boligkjøpere her i landet. Med vårt unike datagrunnlag har vi i samarbeid med Facebook utviklet annonsekonseptet Smart Solgt som gjør at din bolig blir sett av opp til 40 prosent flere relevante boligkjøpere.

Vi lager annonser som målrettet deles på Facebook, Instagram, Dagbladet, VG, i lokalavisen din og 30 000 andre nettsteder. I tillegg får du én uke ekstra som ukens bolig på Finn.no.

Ofte stilte spørsmål og svar

Hvordan målrettes annonsene?

Ved hjelp av sporing på alle boligsidene våre lagres ikke-identifiserbar informasjon om brukerne som ser på et objekt på sidene våre. Denne sporingen gjør altså ikke at vi kan identifisere at «Ola Nordmann» har sett på et objekt, men når Ola Nordmann surfer rundt på nett, så kan vi allikevel være sikre på at vi treffer samme bruker som har sett på boliger på våre sider. 

Som et eksempel – hvis du skal selge en 3- roms til 4 500 000,- - så kan vi samle sammen alle brukere som har sett på 3-roms på våre sider i denne prisklassen den siste uken, og sørge for at de får din leilighet opp på sin skjerm – uansett hvor i verden de er.

Hva er forskjellen på det dere tilbyr, og det alle andre tilbyr?

Det synlige sluttresultatet er alltid en annonse – på en eller annen plassering på internett, enten det er på Facebook, Google eller på lokalavisen din sine sider. Forskjellen ligger altså ikke i det du kan se – forskjellen ligger bak kulissene. DNB Eiendom er Norges desidert største eiendomsmeglerforetak, og har derfor en unik innsikt i boligmarkedet i Norge. Det er størrelsen vår, antall besøkende på våre hjemmesider og på våre visninger som gir oss fortrinnet. Mange andre aktører har god innsikt i det første skrittet i nordmenns jakt på bolig – i drømmefasen, og i sorteringsfasen. Disse aktørene mister fort oversikt så snart disse drømmerne begynner å gå på visning, og bestiller prospekt. Det er her vi skiller oss ut. Vi vet hvem som drar på visning, og hvem som faktisk er på boligjakt. Det betyr at vi kan prioritere annonsekronene der det virkelig gjelder – og filtrere bort drømmerne. 

Forskjellen ligger altså ikke i selve annonsene, men i hvem vi viser annonsene til.

Hvor mange klikk kjøper jeg egentlig?

Dette vil alltid variere, og påvirkes av en rekke ulike faktorer. Interessen for eiendommen som selges er selvsagt viktig, men den største variansen kommer fra konkurransen om plassen på de ulike annonseplattformene. Er det veldig mange aktører som ønsker å kjøpe seg synlighet, så vil kostnaden for annonsevisningene for din eiendom være høyere.

Selv om vi med Smart Solgt ønsker å få bort fokus fra antall klikk, og over på kvaliteten på de klikkene du får, så er det ikke til å komme bort i fra at mange boligselgere henter ro i vissheten om at boligen blir vist frem. Et gjennomsnitt på 1312 ekstra klikk per annonserte bolig i perioden mai-august 2018 gir en pekepinn på hva du kan forvente når du velger Smart Solgt for å markedsføre din bolig. 

Hva er forskjellen på Smart Solgt, og Smart Solgt Light?

Det er to hovedforskjeller. For det første er det naturlig nok et større budsjett for spredning av annonsen i Smart Solgt, sett opp mot Smart Solgt Light. 

Velger du Smart Solgt får du eksponering på Facebook, Instagram og en lang rekke andre nettsteder – inkludert de fleste lokalaviser. Velger du Smart Solgt Light så får du spredning på Facebook.

Får jeg se min egen annonse?

Din megler vil kunne gi deg en lenke til din annonse.  Annonsen kan også dukke opp på skjermen din tilfeldig mens du er på nett, men det er noe vi ideelt sett vil unngå – du er jo neppe en potensiell kjøper til din egen bolig? Når man annonserer på internett er det viktig å huske på at alle annonsevisninger koster noen øre, og dermed er det viktig for oss å ha minst mulig irrelevante annonsevisninger. Da blir dine annonsekroner brukt smartest mulig!

Virker Smart Solgt?

Ved å sammenligne boliger solgt i samme uke, i samme område og med samme egenskaper – der en bolig er solgt med Smart Solgt – og en er solgt uten, så finner vi at boliger med Smart Solgt i snitt selges 11% raskere, får 16% flere på visning, og gir kunden 4 ganger investeringen tilbake.

Det er viktig å presisere at dette er snittall, hvert boligsalg er unikt – og resultatene man oppnår vil naturligvis variere. Vi i DNB Eiendom er allikevel trygge på at ved å benytte Smart Solgt til ditt boligsalg – så ligger forutsetningene til rette for å få gjennomført et best mulig salg.

Bestill verdivurdering

Med forbehold om at vi har et kontor i nærheten av deg